ilonakloesen.reismee.nl

Backpackersleven

Ik dacht maar weer eventjes een berichtje van mij om te vertellen wat ik zoal heb mee gemaakt.. Zodat jullie ook weer een beetje op de hoogte zijn wat ik doe of wat mijn plannen zijn..

Zaterdag 23 mei, vroeg opstaan en de laatste dingetjes nog even regelen en dan op weg van Melbourne naar Sydney, het grote backpack avontuur in mijn eentje gaat dan nu toch beginnen.. Spannend vind ik het allemaal, ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat en wat voor moois ik allemaal ga zien in Azië :)

Eenmaal aangekomen in Sydney bij mijn hostel, was het inmiddels ook alweer 7 uur s'avonds, dus een beetje relaxen en gaan vragen wat er eenmaal te doen is in de stad.. Ik had het helaas een beetje verkeerd ingezien, meende dat ik 2 volle dagen had in Sydney, maar het was er maar 1, omdat ik de maandag om 7 uur s'ochtends alweer richting de luchthaven ging om naar Singapore te gaan vliegen.. Ik heb veel dingen gezien en bijna de hele dag gelopen, aan het einde van de dag had ik enorme zere voeten, maar zo heb ik mijn sport ook weer gehad! Ik heb de Harbour bridge gezien en het Opera house en s'avonds in een andere baai, nog een geweldige fontein show met geweldige licht muziek gezien! Ik wilde nog naar het verlichte Opera house gaan s'avonds, maar was erg moe van de hele dag lopen en had zulke zere voeten, dus dat heb ik niet gezien! Helaas heb ik ook geen ferry genomen.. Maar goed ik was hartstikke blij naar wat ik allemaal heb gezien in Sydney! Mooie stad en ga Australië echt super missen, zulke lieve, spontane mensen.. Ben erg benieuwd hoe de mensen in Azië zullen zijn..

Naar 6 uren in het vliegtuig hebben gezeten, een geweldige vlucht van Qantas gehad! Veel been ruimte, ze kwamen vaak langs met gratis hapjes en drankjes, oneindig veel films kon ik bekijken op het schermpje voor me! Dus ik kon me prima vermaken.. Eenmaal in Singapore aangekomen heb ik de trein gepakt, naar de straat van waar mijn hostel green kiwi.. Heel makkelijk beschreven op de website hoe ik er moest komen en verbaas me er gewoon over hoeveel verschil er tussen Australië en Azië zit, het is echt zoveel goedkoper :) In Singapore veel mooie dingen gezien, echt massa grote dure gebouwen uit de grond gestampt en er was zelfs een tuin aangemaakt met een geweldige lichtshow en die tuin heeft wel 1 biljoen gekocht..

Naar 3 dagen in Singapore te zijn geweest, heb ik een bus gepakt tot over de border van Maleisië gaat.. Ik was super blij dat ik met 2 mensen die ik ontmoet heb van het hostel dat kleine stukje mee mocht reizen! De aanwijzingen waar je heen moet zijn slecht aangegeven, we waren de verkeerde kant opgelopen, dus moesten we nog een keertje door de douane, want we konden niet terug.. Erg vervelend! Daarna moest ik nog 1 halte verder, ook weer heel onduidelijk aangegeven, gelukkig bestaan er ook wat lieve mensen in Maleisië, dus die had me gelukkig geholpen om weer naar de juiste bus te komen.. Kaartje was ik natuurlijk weer kwijt geraakt, dus moest weer een nieuwe kopen, ach is toch een koopje hier! Eenmaal daar de bus van 6 uur lang naar Kuala Lumpur gepakt, vond t heel erg eng! Heb mooie dingen gezien in Maleisië, maar het is niet mijn land en vind de mensen helemaal niks!

Met veel gestress op het laatste moment alles geregeld en geboekt om met het vliegtuig naar Krabi te gaan vliegen! Dit was echt een goeie keus geweest, want dit was precies wat ik nodig had! Super lieve mensen in Thailand, lekker eten (soms wel erg pittig, maar dan drink ik wel wat extra water!) en de backpackers zijn ook veel leuker, gezelliger en relaxter! En een super mooie omgeving, echt een paradijsje! Ik ben met een groepje canadezen naar de tiger cave gegaan, pff wel meer dan 2000 traptreden in de enorme hitte naar boven geklommen, maar uiteindelijk was het de moeite waard en heb ik genoten van het geweldige uitzicht! Daarna heb ik een 7 eilandentour gedaan! Vond het echt super mooi, vond het een paradijs! 3x wezen snorkelen, hele mooie vel gekleurde visjes gezien en zelfs nemo! Ook hele vreemde visjes, die ik nog nooit eerder had gezien.. Het zoute water houd je lichaam drijvend op het water en het water is super warm! Heerlijk! We hebben een mooie zonsondergang gezien en lekker op het eiland een bbq gehad.. Als laatste x snorkelen in het donker, vond het best spannend, maar zo konden we de plankton zien in het water.. Als je met je handen bewegen was, gaf het als glitters licht in het water, dit had ik ook echt niet willen missen! Heel bijzonder en mooi..

Nu op weg naar Koh Pangan, voor de welbekende fullmoon party! Ben benieuwd, wat ik hier van moet verwachten.. Hopelijk hou ik het vol, want al dat reizen, maakt me best moe! Jullie zien gauw weer een verhaal van me verschijnen en natuurlijk foto's op facebook! Ik zag trouwens dat het weer in Nederland ook nog niet echt op zomer lijkt helaas! Nou dan moet ik hier nog maar even blijven.. Cheers,

Reacties

Reacties

Lydia

Leuk, leuk, leuk!!! Snap dat dit avontuur best spannend is, maar zo te lezen en aan de foto's te zien is het zeker de moeite waard!!! Liefs van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active