ilonakloesen.reismee.nl

Ben hier alweer 4 maandjes

De dagen vliegen echt voorbij nu Elissa ook 2 hele dagen op school zit! Maar toch heb ik het alsnog best druk de hele week..

Elissa is meestal moe naar haar 2 drukke schooldagen op dinsdag en donderdag en heeft eigenlijk niet z'n zin om naar schooltijd nog iets te doen.. Als er iets niet gaat zoals zij wil, blijft ze maar huilen en is ze bijna niet stil te krijgen! Dus Elissa zit meestal dan lekker op de bank tv te kijken!
Ryder daarentegen heeft energie voor 10 over en is moeilijk in slaap te krijgen s'avonds, omdat hij zo graag zijn vader wil zien voor het slapen gaan! Dus als het mooi weer is, gaan we meestal lekker zwemmen of buiten spelen. Maar meestal is Baden tot laat aan het werk! Verschilt per dag, maar meestal tussen de 8 en 10 uur s'avonds en dat is best lang om voor Ryder wakker te blijven! Daardoor is hij s'ochtends best vaak moe en dat merk je dan ook gelijk aan zijn praten..
Ryder gaat daarom ook naar de logopedie.
Elissa haar praten gaat al iets beter, nu ze de speen niet meer in heeft overdag!
Haylee krijgt waarschijnlijk straks ook last van haar spraakgebrek ben ik bang, omdat ze binnenkort geopereerd word aan haar grote tong, (want ze heeft namelijk het Syndroom van Beckwith-Wiedemann) gelukkig heeft ze het niet zo extreem dan hoe andere kinderen er soms uit zien met dit syndroom!
Woensdag kwam Victoria met haar 2 en een halve maand oude baby Jorden langs. Victoria is de vrouw van Baden zijn broer, dus het neefje van Ryder, Elissa en Haylee. En dan opeens besef je pas hoe klein een baby wel niet kan zijn, echt een super mooie baby! Ze vroeg me af hoe het er hier aan toe gaat, of ze ook kraamzorg hebben, maar dat hebben ze dus hier niet. Ze gaan hier meestal in het ziekenhuis bevallen, krijgen wat advies en tips over het ouderschap en als het goed gaat met de moeder en het kind, mogen ze naar huis en moeten de ouders zelf ondervinden hoe het ritme van hun kind eruit ziet. Dus dan hebben wij het in Nederland best goed geregeld met een weekje (of was het nou twee weken?) kraamzorg krijgen aan huis.
S'avonds kwam de vader van Sally en haar stiefmoeder even langs, sinds ik hier ben is hij nog niet 1x langs geweest, dus ik denk dat ze niet zn hele goeie band met elkaar hebben! De kinderen waren erg vervelend, luisterden niet goed en opeens sprong de bom los van Sally denk ik en stuurde ze Elissa naar haar slaapkamer! Naar het eten, mee geholpen met het avondritueel en Ik was blij dat ik klaar was met al mijn taken van deze dag en me eindelijk kon gaan douchen en mijn bedje in kon! Wat een hectische dag.
Donderdag werd het me eventjes te veel allemaal, dat ik een beetje verdrietig was, mijn familie, vrienden en gewoon Nederland ook een beetje miste! Ik had voor het eerst sinds ik hier ben, dat ik alles wat ik thuis heb miste en ik gewoon een gedachten had om naar huis te gaan! Dit kwam omdat de kinderen gewoon af en toe niet luisteren, erg verwend zijn en ik me soms als een slaafje voor het gezin voelde! Dat ik af en toe eens word gevraagd om iets langer op te gaan passen, maar helaas niet iets extra krijg!
Maar goed af en toe hopen zulke dagen en gebeurtenissen allemaal op 1 berg en word het gewoon allemaal een beetje te veel! Gelukkig heb ik hier over kunnen praten met Sally en dat luchtte aardig op!
Wat ik wel heerlijk vond, was dat ik weer samen met Haylee mocht gaan zwemmen.
De vrijdag liep iets anders dan normaal. Ik mocht voor het eerst Ryder en Elissa naar zwemles brengen! Van te voren de zwemtassen inpakken, de kinderen alvast hun zwemkleren aan doen en op weer naar het zwembad! Erg leuk hoe ze hier zwemles geven en het verbaast me dat je hier vanaf jongs af aan de kinderen al leren om te gaan zwemmen, is ook wel logisch en verplicht, omdat hier best veel water in de buurt is!
Sally moest namelijk de hele dag met Haylee naar het ziekenhuis.
Ik dacht op terug weg van zwemles, laat ik even langs de buzz muzz rijden voor een lekkere bak koffie! (Naja koffie?! Vanille Late, mmm..)
En toen kwam ik Sally toevallig tegen, Sally mij bellen om te zeggen dat ik mijn auto wel even aan de kant mocht parkeren en bestelde ze voor mij een bak koffie! Daarna moest Sally gelijk door naar het ziekenhuis met Haylee.
Sally was niet 5 seconde weg en ik reed per ongeluk over een drempel heen en naar de drempel was dus een gat, dus mijn auto lag op die drempel en kon geen kant op! Dus ik een beetje in paniek mensen om me heen vragen of ze mij konden helpen? Gelukkig kwamen er twee lieve mannen mij helpen en bleven 2 andere meiden erbij kijken.. Erg lieve, aardige en leuke mensen en we hebben wel even gelachen om mijn stomme actie! Ben echt super blij dat de mensen hier echt zo behulpzaam zijn!
Zaterdag ben ik samen met Megan naar de dokter gegaan om de buiktyfus inenting te halen. Ik natuurlijk helemaal gestresst en in paniek, want ik val altijd flauw van een inenting! Maar ik was zo blij dat ik dit keer niet flauw viel, dus ik wil deze dokter voortaan hebben hihi!
Dat koste me $120,- ($50,- voor de dokterspraktijk zelf en $60,- voor de inenting. Ik hoop dat ik het terug kan declareren als ik terug ben, naja en anders maar niet) ik kan alsnog mijn mooie reis voorzetten. Owja en ik moet de hele periode als ik in Indonesië en Azië ga rondreizen, malaria pillen slikken! Gelukkig waren die maar $20,-
S'avonds zijn we gezellig met een groepje vrienden, Jess, Jess, Megan, Jamie en nog 2 andere uit geweest! Drankjes gedronken, gezellig gepraat en natuurlijk veel gelachen.. Het was nog steeds super warm, voelde aan als tropisch warm! Daarna zijn we de stad in gegaan en het was deze avond een speciale avond, namelijk white Saterday, allemaal bijzondere kunstwerken geprojecteerd op de gebouwen, erg mooi en bijzonder om te zien! We hebben wat afgelopen en het was echt super druk in de stad, erg gezellig! Daarna nog even een kroegje in geweest en om 2 uur vond ik en Jess het genoeg geweest en hebben we samen een taxi gedeeld naar huis!
Zondag een relaxte doe het niks dagje

Reacties

Reacties

Susanne

Mooi geschreven Ilona! Geniet er nog even van, voor je het weet is het weer voorbij.. succes X

Lydia

Leuk, leuk, leuk om je verhalen weer te lezen. En ach dat met die auto... Had mij ook kunnen gebeuren (hi hi, moest er wel een beetje om lachen). Wij missen jou ook!!!

Xxxjes van ons allemaal!!!

lyan

Skattie
Mis jou ook, maar ik loop niet weg dus als je terug bent is het weer zoals van ouds!
Super dat je ook nog een stuk van azie gaat zien straks. Mooi vooruitzicht toch.
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active