ilonakloesen.reismee.nl

7 maanden au pair zit erop en nu verder reizen :)

G'day!

Mijn laatste dagen zijn aangebroken en dan zit mijn fantastisch avontuur van 7 maanden in Australië als au pair er op.
Het is een beetje een dubbel gevoel, ik kijk er erg naar uit om nog even te gaan reizen door Azië (wat ik er spannend vind en zelfs een beetje zenuwachtig voor ben) en daarna weer naar huis te gaan, maar aan de andere kant, ga ik Australië, de geweldige mensen die ik heb ontmoet en natuurlijk de kindjes.. (Die zo af en toe ook best boefjes kunnen zijn) echt wel missen!
Maar goed van elk mooi, geweldig en bijzonder avontuur, komt helaas een eind..
De afgelopen weken vlogen echt voorbij, ik kan bijna niet geloven dat ik hier al bijna 7 maanden ben! De weken zijn niet zo bijzonder meer en beginnen normaal te worden.. Helaas merk ik hier in Melbourne dat het ook echt herfst is en we langzaam naar de winter toe gaan, eind deze maand is het hier ook officieel winter, dus ik ga precies op het juiste moment weg!
De temperaturen liggen hier rond de 12 graden, regen, de blaadjes vallen van de bomen, dus echt koude dagen! De zomerkleren kunnen aan de kant, en de lange broekje en warme shirtjes kunnen aangetrokken worden.. Maar zo nu en dan hebben we ook een lekker dagje erbij zitten met temparaturen van 20 graden met een fris briesje.. Maar zodra de zon dan ook weg is, is het gelijk koud! Maar gelukkig is het in Azië wel lekker weer :)
Gelukkig heb ik mijn kerst cadeau nog net kunnen uitvoeren voordat ik weg ga! Namelijk zaterdag 2 mei heb ik eindelijk mijn skydive gedaan..
Ik heb er ook een filmpje van, maar die heb ik helaas op cd staan, dus als je die een keertje wil zien, kom maar gezellig langs.. Kan je lachen!
Samen met de papa (Darrius) van Lucky(vriendje van Ryder) heb ik de skydive gedaan. De hele familie ging mee om te kijken..
Ik had nog nooit in zn klein vliegtuigje gezeten, dus dat vond ik al helemaal geweldig! Naar 15 minuutjes hadden we eindelijk de hoogte bereikt van 3km, we zaten gewoon boven de wolken! De deur van het vliegtuigje ging open en daar kwam me toch een koude wind naar binnen!! Brr.. En ik had gewone kleren aan, niet echt iets warms! De eerste 5 mensen sprongen eruit en zoeffff weg waren ze.. Oeeh wat vond ik dat eng zeg! Ik was helemaal in paniek en zei dat ik niet meer wilde, dus we gingen nog een extra rondje vliegen! Ben je er klaar voor zei hij? Ik dacht in mezelf, nou eigenlijk niet.. Maar laten we het maar gewoon doen, we zijn hier nu toch!
Ooowh en wat vond ik het eng zeg!! Het voelt heel vreemd in je buik, nog erger dan dat je in een achtbaan zit en je hele wangen fladderen heen en weer, een gek gezicht als je dat terug ziet op de film..
Ik heb het in iedergeval gedaan en ben trots op mezelf! Alleen ik ga het nooit weer doen!
Zondag was het moederdag en hebben we met het hele gezin van Baden en de moeder van Sally het gevierd met een warme lunch.. Was erg gezellig!
Van de week ga ik nog even de laatste dingentjes kopen en dan ben ik klaar om naar Sydney te gaan en daarna naar Singapore en vanuit daar ga ik vanuit mezelf een route volgen richting bangkok... Het ligt eraan hoe leuk ik het vind om in mijn eentje te gaan backpacken en hoeveel geld ik nog over heb..
Dus de precieze datum wanneer ik thuis kom, die heb ik nog niet! Maar ik hou jullie op de hoogte!
Dit weekend was mijn laatste volledig weekend dat ik in Melbourne ben, best een vreemd gevoel! Zaterdag was het een lekker weertje en heb ik samen met Megan en haar ouders naar football gekeken van het broertje van Megan, had ik in ieder geval wat te doen.. Die avond heb ik bij Jess haar huis gegeten met andere Jess en Megan en drankjes gedronken, was erg gezellig! Zelfs uncle Rob kwam even langs om alvast afscheid van me te geven en een kleinigheidje te geven, echt lief!
Ik ben echt zo blij dat ik hier zoveel lieve mensen heb ontmoet :)
Zondag eigenlijk een kater van de dag ervoor ben ik samen met Baden, Sally, Ryder, Elissa en Haylee naar een restaurant gegaan voor een lunch om een soort van mijn afscheid te vieren! Ik heb ze ook een afscheidscadeau gegeven, namelijk een fotoboekje met alle leuke dingen die ik samen met de kids heb gedaan, een kaart met een lieve tekst erop en een bordspel, zodat de kids wat leuks te doen hebben als het buiten regend! Zo hoop ik dat ik leuke herinneringen heb achter gelaten bij de familie.
Ook heel veel mensen die ik hier heb ontmoet ga ik missen, maar zij mij ook.. De mensen waar ik bijna elke dag bij de muzz buzz koffie heb gehaald, de mensen bij het zwembad paul saddle, de leraren van Ryder en Elissa, sommige ouders van de kinderen bij Ryder en Elissa in de klas, de ouders die ik ontmoet heb van de Megan, Jess gaan me missen..
Ik hoop dat ik in iedergeval een goeie indruk heb achter gelaten bij alle leuke, lieve mensen die ik heb ontmoet..
Ik ben zo langzamerhand mijn backpackerstas aan het inpakken, wat moet ik allemaal mee? Wat kan ik weggooien? Wat moet ik naar Nederland terug sturen? Vind het allemaal erg spannend en ik ben best zenuwachtig! Helemaal in mijn eentje gaan reizen in een land dat ik niet ken! Maar ik ontmoet vast veel lieve, leuke mensen onderweg tijdens het reizen.
En zo niet.... Kan ik altijd het vliegtuig weer naar huis pakken..
Dit was mijn laatste berichtje vanuit Australië, ik probeer zo nu en dan ook wat van me te laten horen, tijdens mijn reis, maar het is natuurlijk maar de vraag of ik ergens wifi kan vinden en wil natuurlijk ook volop gaan genieten van al het moois om me heen!
Kus, Ilona

Reacties

Reacties

Erin Sonsma

Leuk om weer te lezen Iloon! Denk dat nu je dit allemaal hebt ervaren en overwonnen; dat die reis alleen maar mee zal vallen. Lekker genieten van alle mooie dingen en het mooie weer, want dat zul je wel missen????. You can do it en we zien je in de Lemsterweek weer!

Xx

Martine

Wauw! Dat is snel gegaan. Leuk verhaal hoor! Ik vind je ontzettend stoer! Die reis door Azië is natuurlijk wel even wat anders. Maar je bent niet alleen, veel backpackers. Nou, pas goed op jezelf en geniet!!
Liefs Martine

linda

Hoi hoi, heel veel plezier met je verdere reis. Mooie verhalen hoor
Geniet nog maar even van al je mooie belevenissen. Groetjes linda

Lydia

Hey zus!!! inderdaad snel gegaan die maanden... Geniet van het volgende avontuur. Veel liefs!!!

lyan

Skattie! Ga eerst nog maar lekker genieten van je reis door Azië. Hopelijk kunnen we van de week nog een keertje skypen!
Leuk verhaal ook, kan gewoon lezen dat je ontzettend bijzondere tijd hebt gehad. En een ervaring voor je leven!
Mwa!!

Wendy

Mooi verhaal Iloon. Fijn dat de dagen, weken en maanden voorbij vliegen, een goed teken ;). Je mag ook trots op jezelf zijn! En die reis dat kun jij gewoon! Heel veel sterkte met afscheid nemen en veel plezier met reizen. Liefs

Yvonne

He Ilona,
Super om weer even wat over jouw grote avontuur te lezen.
Dat je met een dubbel gevoel weggaat snap ik wel. Maar meid hier laat je wat en ergens anders vind je wat. Vooralsnog zit alles van dit grote avontuur in je hoofd en al de lieve mensen in je hart. Wil je een heel fijne tijd wensen op je volgende reis. wil niet als een moeder over komen maarrrrrr, geniet vooral en doe heeeel voorzichtig. Groetjes en een dikke kus.
P.S. Niets van vreemde mannen en vrouwen aannemen.

geeske

Hee lieve iloon!
Tijd geleden zeg dat we een update kregen. Haha.
Zo te lezen heb je een super tijd gehad, geweldig avontuur. Moeilijk om nu afscheid van iedereen te moeten nemen.
Hoop dat je in azie net zn leuke tijd gaat hebben. Wel voorzichtig he, zo helemaal in je uppie. Echt stoer dat je dat allemaal durft!:)
Dikke knuffel en heel veel plezier.
Xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active