ilonakloesen.reismee.nl

Samenvatting van een paar weken en mijn verjaardag

Naar een tijdje niks van me hebben laten horen, vond ik het wel eens tijd worden voor een nieuw verhaal! Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen..

De tijd gaat wel erg snel, dus dat betekend dat ik het naar mijn zin heb hier!
De laatste 2 weekjes dat de kids zomervakantie hadden, vlogen snel voorbij!
Sally had een hele boel dingen in haar gedachten om te kunnen gaan doen met de kids, maar dat is er helaas niet van gekomen.
Ik schrijf een paar hoogte punten op wat we zoal hebben gedaan. Dit was een van de koudste zomers in Australië sinds tijden, maar ik vond het warm genoeg! Als het bijna elke dag rond de 40 graden is, is het bijna niet vol te houden om met de kids wat leuks te gaan doen.. Maar waarschijnlijk worden de maanden Februari an Maart erg warme maanden.
In de laatste 2 weekjes zomervakantie zijn er veel kennissen, vrienden en familie op bezoek geweest en zijn we op bezoek gegaan, dus de kinderen hebben veel gespeeld met andere kinderen en veel gezwommen.
Ik ben ook nog met de kinderen naar een park geweest hier verderop, scooters mee en even lekker racen!
Er was ook iets grappigs gebeurd, Elissa had gepoept op haar potje en met trots kwam ze naar me toe om het te laten zien! Ik wilde het dus gaan leeg gooien in de wc, maar het was nog een beetje nat op de vloer, dus ik gleed uit! De poep vloog door de lucht en ik lag op de grond! Ik was zo blij dat het niet op mij terug kwam! Maar ik kwam een beetje ongelukkig neer, dus ik had wel een paar dagen last van mijn knie! Maar ik moest er wel erg om lachen achteraf! Hihi
26 januari de dag dat ik jarig ben en alweer 25 jaar ben geworden! 26 januari is het Australian day en dat is hier een officiële vrije dag! Dus het hele land vierde met mij mijn verjaardag.
Het was anders dan anders, ik miste mijn vrienden en familie toch wel op deze dag! Maar goed dat laat de pret niet bederven, ik maak er het mooiste van deze dag! Zo heb ik s'middags met wat meiden in de tuin gezeten. Met een drankje, bbq en ze hadden nog een klein verjaardagscakeje voor mij gekocht, wat ik wel erg lief vond!
Het was toch wel erg bijzonder om te gaan bbqen op mijn verjaardag, met het warme zonnetje erbij, want normaal gesproken sneeuwt het meestal op mijn verjaardag.
S'avonds heb ik gezellig met een andere vriendin zonsondergang gekeken en drankjes gedronken bij het strand, mooie afsluiting van mijn verjaardag al zeg ik het zelf :)
De woensdag hebben de ouders van Megan en Megan zelf mij uiteten genomen, om alsnog mijn verjaardag te gaan vieren, wat ik echt super lief vond.. Ik heb heerlijk dumplings gehad, dat zijn volgens mij Japanse of Vietnamese hapjes wat erg lekker was :) Ik vond het jammer dat Sally en Baden niet even een kleinigheidje hadden gegeven voor mijn verjaardag, maar denk dat ze het gewoon druk hadden met het organiseren van Elissa en Haylee haar verjaardag!
30 januari word Elissa 3 jaar, ze had een verjaardagsfeestje met 5 andere meiden, en ze mochten hun eigen teddy bear maken, en ook kleren uitzoeken. Was een erg leuke verjaardag, met als afsluiter natuurlijk een heerlijk stukje taart!
Ik ben opzich ook wel fanatiek bezig met sporten, ben veel aan het wandelen met Megan, zo zie je wat meer van de mooie omgeving in Melbourne.. Ik heb samen met Megan en haar ouders in de stad rond een botanische tuin gelopen (14 km) als afsluiter lekkere nieuwe hapjes om te proeven. En ga af en toe naar de sportschool! Laatst zag ik nog wilde kangaroos tijdens het wandelen, ik blijf het nog steeds erg bijzondere dieren vinden!
Lysterfield lake was ook een mooie wandel route, ik was samen met Megan en nog een vriendin van haar daar 1 uur wezen wandelen, daarna kwamen er nog meer vriendinnen en hebben we gezellig met zijn alle gebbqt.. Ik blijf dat bijzonder vinden dat je gewoon overal in bossen bbq hebt staan en dat je eigen vlees mee kan nemen om daar te gaan bbqen..
De laatste paar weekenden doe ik het rustiger aan, zo bespaar ik wat geld voor het verder reizen als ik klaar ben met au pair zijn!
2 februari hadden Ryder en Elissa hun eerste schooldag van anderhalf uur, dit doen ze dat de ouders elkaar leren kennen en de kinderen ook, dus Baden was met Ryder naar school en Sally met Elissa, ik was thuis om op Haylee te passen.
Een week ziet er als volg uit;
Ryder gaat nu 4 dagen naar school van maandag tot en met donderdag en Elissa gaat de dinsdag en donderdag naar school!
Druk schema, maar dat vind ik leuk en hebben de kinderen genoeg te doen :)
Elissa gaat maandagmiddag naar gym, Ryder gaat naar schooltijd volgens mij Tennis doen, maar daar zijn ze nog niet over uit, ze willen eerst zien of hij het echt zo leuk vind. Dinsdag heeft Haylee baby gym. Woensdag is een rustdag. Donderdag heeft Hayle baby zwemmen en vrijdag gaan Elissa en Ryder naar zwemles.
Dit weekend was een leuk, druk en gezellig weekend.
Vrijdagavond gezellig met Nadene en haar zus Billie wat cocktailtje gedronken in een bar bij het strand.
Zaterdag overdag met de familie van Rob de tuinman gezwommen in het zwembad van Baden en Sally.. Het was erg gezellig
Rob en zijn vrouw waren er, zijn 2 kinderen met aanhang en 4 kleinkinderen, Megan was er, Jamie, Jess, en nog een vriendin van Jess waren er ook en het was 36 graden, we hebben ons prima vermaakt! Als afsluiter lekker pizza gegeten!
Zondag was er een gratis festival bij st. Kilda beach, erg gezellig en had genoeg drankjes op, dus deze morgen had ik flink last van een kater, gelukkig nam Sally een grote koffie mee, dus daar was ik ook zeker wel aan toe!
Er was ook nog een erg dikke grote spin in mijn slaapkamer! Ik was blij dat de tuinman Rob langs kwam dit weekend, want die heeft hem gelukkig dood gemaakt en weg gegooid! Het was gelukkig geen gevaarlijke spin, maar ik vond hem wel erg eng!
Ik ben blij dat ik hier wat vrienden heb gemaakt om zo leuke dingen te gaan doen met ze in het weekend! Waarschijnlijk komt Jamie en Megan mij ook opzoeken in Nederland en laat ik hun wat leuke en mooie dingen zien in Nederland :)
Hopelijk heb ik jullie zo weer wat op de hoogte gesteld wat hier allemaal gebeurd en probeer ik mijn volgende verhaal weer wat meer bij te gaan houden.
Liefs, Ilona

Reacties

Reacties

linda

Wat een mooie verhalen steeds je merkt dat je het goed naar je zin heb daar, geniet er nog maar even fijn van. en wat heerlijk het weer daar. dat is hier niet zo ;)

Lydia

Hey lieverd!
Zo te lezen geniet je enorm, en ik geniet weer van je verhalen. Leuk om ze weer te lezen. De tijd gaat inderdaad wel erg snel, maar ondanks dat mis ik je wel hoor!!!
Geniet van al het moois, het heerlijke weer en alles wat nog komen gaat. Dikke kus van mij... ( en de andere vissertjes)

lyan

Leuke foto's ook! Volgens mij heb jij geen heimwee!
Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active