ilonakloesen.reismee.nl

3 amazing weeks

G'day,

Naar 23 dagen niks van me te hebben laten horen, vond ik het wel weer eens tijd voor een nieuw verhaal, ik heb echt super veel mooie dingen gezien en mee gemaakt..
ik besef me nu ook dat ik hier gewoon alweer 3 maanden ben en dat ik op de helft zit van au pair zijn! Time flies when you'r having fun!
Donderdag 25 december rond een uurtje of 7 uur s'avonds heb ik Rene van de airport in Melbourne opgehaald, dat was best wel spannend! Tot mijn grote verbazing had hij helemaal geen last van een jetlag en konden we allerlei dingen gaan inplannen!
Eenmaal aangekomen bij mijn grote villa, heb ik even een rondleiding door het huis gegeven..
We hebben gelijk een dikke duik genomen in het zwembad en daarna lekker drankjes gedronken en een sigaretje gerookt in het verwarmde bubbelbad buiten.. Relaxte begin van de drie weekjes vakantie..
Vrijdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en zijn we met de auto naar een dorpje verder op gereden om zo de trein te pakken naar de stad Melbourne, het was boxing day en ik had het nog nooit zo druk mee gemaakt in de stad, dus winkelen werd hem niet echt! Dus we hebben belangrijke hoogte punten bekeken van de stad Melbourne namelijk:
- Sky deck (hoogste gebouw, waardoor je over de hele stad heen kan kijken)
- De welberoemde gratis tram, waardoor je wat meer van de stad kan zien..
En overal wat gaan rond kijken en bij terrasjes gezeten, waar we natuurlijk een lekker drankje gingen drinken..
Zaterdag zijn we rond een uurtje of 2 naar Eildon (waar de huisboten liggen) gereden, wat 2 uurtjes rijden was om vervolgens Rene mijn "familie" te gaan ontmoeten.. Het water in het meer was heerlijk, dus tijd om de luxe spulletjes van Baden uit te gaan proberen, waar je normaal gesproken echt super veel voor betaald, was het nu gratis!
Met een band achter de speedboot, zo he dat deed me toch pijn toen ik eraf viel! Even later mocht Rene ook nog even een jetski zitten en dat ging hem goed af moet ik zeggen! Daarna kwam de buurman nog met zijn super snelle bootje en daar ben ik keihard plat op mijn gezicht in het water gevallen, auw! (Als het goed is, hebben de meesten het filmpje wel gezien op mijn facebook)
S'avonds gezellig gegeten met familie Ward en nog een gezin met 2 kindjes (die sliepen ook op de boot, erg gezellig)!
Wij mochten boven slapen en hebben s'avonds naar de vele sterren gekeken, wat een erg mooi gezicht was om te zien!
Zondag de dag dat Rene 28 jaar word! Vond het moeilijk om te gaan bedenken wat ik voor zijn verjaardag moet geven, want om hier te zijn is al 1 grote verjaardags cadeau, vind ik! We zijn rond een uurtje of 12 weer in de auto gestapt om zo door te gaan naar Knox shopping center een heerlijke Thaise massage te krijgen en nog even gezellig gewinkeld, s'avonds gingen we naar St Kilda beach, helaas was het wat minder mooi weer, maar dat laat de pret niet bederven!
Dinsdag 30 december, de dag dat we de koffers in gaan pakken en we 2 weekjes in Queensland verblijven! Volgens mij naar 3 en een half uur vliegen waren we aangekomen in Townsvill, echt tropisch warm daar, een heel ander klimaat dan in Melbourne! Vanuit daar namen we een pendelbusje naar een centraal punt om zo vervolgens een ferry naar Magnetic Island te nemen! Eenmaal daar aangekomen hadden we een huisje (normaal deel je die met zn 6en, wij mochten er met zn tweetjes in, heerlijk!) in een tropisch regenwoud waar we verbleven, echt geweldig! We hebben wat relaxt, drankjes gedronken en uiteten geweest..
Woensdag 31 december, de dag om het oude jaar af te sluiten en het geweldige nieuwe jaar in gaan, wat hopelijk veel goeds met zich mee gaat brengen! Nou ik zit hier voorlopig nog wel even goed..
Overdag hadden we ons opgegeven om door een soort van kleine diertuin te gaan kijken, waar we dus een baby krokodil hebben vast mogen houden, een schilpad, een koala en een gevaarlijke slang wat ik best eng vond! Een geweldige ervaring en wat is een koala zacht en lief zeg! S'avonds rond een uurtje of 9 de bus gepakt om zo vervolgens de fullmoonparty te gaan vieren! Was een mooi feestje, alleen in Nederland weten ze pas echt wat een feestje vieren is! Hihi, dus als ik terug kom ga ik dat zeker wel even in halen!
Het vreemde is, ik heb helemaal niet het gevoel dat het december is, dus ik heb helemaal geen kerstgevoel gehad en ook niet echt het idee dat 2014 alweer voorbij is en we het nieuwe jaar in gaan!
Donderdag 1 januari
We hebben heerlijk lui dagje gedaan vandaag, lekker naar het strand geweest..
Vrijdag 2 januari
Weer weg van Magnetic Island en door naar Airlie beach met de bus! Arlie Beach is een klein dorpje met veel backpackers, etenstentjes, strand etc.. We hebben ons hier ook prima vermaakt!
Zaterdag 3 januari
Handdoeken mee, zwemkleren mee en op naar de great berrier reed! Wauw wat is dat toch mooi zeg! We hadden een go pro gehuurd om zo filmpjes en foto's te kunnen maken, zodat jullie ook een idee hebben hoe het daar is! We hebben veel mooie vissen gezien, koraal en we hebben veel lol gehad! Op de terug weg was het water erg ruig en waren veel mensen misselijk en aan het oven geven! Wij waren blij dat we ons goed voelden en zaten lekker achter op de boot!
Zondag 4 januari
Handdoeken mee, zwemkleding mee en wat kleren en de rest van de spullen veilig op een plekje zodat we naar de zeilboot toe konden gaan, om zo een nachtje op de boot te gaan slapen en naar de whit Sundays te gaan! We werden afgezet met een rubberen moterbootje om zo door een stukje bos naar de whit Sundays te gaan lopen, wat erg irritant was, waren die vervelende rot vliegen die je konden prikken, dus we zaten continu om ons heen te zwaaien om die beesten maar dood te mappen, wat er erg grappig uit zag! Uiteindelijk kwamen we aan op een parelwitte strand, wat gewoon zeer deed aan je ogen en helder blauw water.. Was een erg mooie ervaring, wat ik absoluut niet had willen missen!
De volgende dag hebben we nog wat gesnorkeld en hele dikke, grote vissen gezien en zelfs een schilpad (zelfde als finding nemo) en we hebben nog even kano gevaren, erg leuk en goed voor je armen haha (beetje spierpijn)
We waren blij dat we 1 nachtje hadden gedaan op de boot, want het was erg warm zeg!
Woensdag 7 januari
Een 14 langdurige busreis naar Rainbow beach, slechte airco, dus echt veel te warm in de bus! De airbag was ook geknapt in de bus, dus we hebben 2 uur lopen wachten op een nieuwe bus en daarna nog 2 uur in de bus gezeten tot dat we eindelijk op bestemming waren! Rainbow beach zelf stelde niet zo heel veel voor, erg klein dorpje met 4 restaurantjes en een supermarktje, dat was het! Maar goed we vermaken ons wel!
Donderdag 8, vrijdag 9 en zaterdag 10 januari
Vroeg op staan om zo met een grote groep in verschillende jeeps te gaan rijden op Fraser Island! Wauw wat was dit ook weer een ervaring om nooit meer te vergeten! Ik ben er in ieder geval achter gekomen, dat de Duitsers in dit land echt saai vind! Ze zeggen nooit wat, alleen tegen andere Duitsers praten ze Duits, dat vind ik een beetje onbeschoft eigenlijk! Dus we hadden 2 Duitsers in onze jeep en Celine (Zwitserland) en Victoria (Engeland), die waren wel gezellig! Het rijden op het eiland was echt geweldig!
Alleen het slapen in een tentje op de grond, vond ik wat minder leuk! Sliep niet zo fijn! Maar als je genoeg drinkt, dan merk je dat niet meer en slaapt t heerlijk..
Meneer Harder had wel zin aan een paar drankjes en ging mee drinken met de Ieren! (Zoals de meesten wel weten, ga nooit drinken met dat soort lui, want die kunnen drinken, dat is niet best!)
Hij had tot riep in de nacht drankspelletjes gedaan en dat spelletje was iets met fuzzy dog of zoiets en meneer zei fuck a dog, daarom moest hij elke z veel drinken en op een gegeven moment kwam hij lam aan bij de tent en zijn halve gezicht zat onder de modder! Haha hij heeft zijn lesje vast wel geleerd!
Veel mooie dingen weer gezien en veel nieuwe mensen ontmoet! Ze komen hier ook echt overal vandaan, erg leuk!
We zijn ook nog bij een meer geweest, helderblauw water en parel wit zand weer, hetzelfde als bij with Sundays! Het water was zoetwater met allerlei eucalyptus olie enz erin, wat erg goed voor je huid en je haar.. Dus heb mezelf ook even flink geschrubt met het zand en Rene was wel uren bezig met mijn sieraden aan t oppoetsen, zo die glinsteren ook weer als nieuw!
11 januari
De laatste dag alweer van deze 2 weken onvergetelijke vakantie in Queensland! Weer een paar uur in de bus gezeten om zo vanaf Brisbane weer terug te vliegen naar Melbourne! Het lijkt erop dat onze vakantie erop zit, maar gelukkig hebben we nog een paar dagen in Melbourne!
We waren rond 2 uur aangekomen in Brisbane en we moesten wachten tot 23.40 pff en we hadden natuurlijk weer vertraging!
Om 5 uur s'nachts waren we eindelijk aangekomen in Melbourne
12 januari
Eerst hebben we heerlijk uitgeslapen, s'middags hebben we met de kinderen in het zwembad gezwommen en hebben we de 1000 steps gedaan (een heel parkoer afgelegd door het mooie regenwoud, morgen vast spierpijn!) daarna zijn we met de auto naar Hawthorn geweest om zo de auto daar te parkeren en zijn we de stad even in geweest en hebben we bijzonder gegeten bij een Maleisisch restaurant, s'avonds zijn we op tijd naar huis gegaan, om zo nog even goodbye tegen Sally en Baden te zeggen voor Rene
13 januari
Vandaag zijn we met de auto naar Brighton beach toe gereden, waar je verschillende gekleurde strand huisjes hebt, erg kleurrijk om te zien! Daarna zijn we naar luna park gegaan en s'avonds naar Philips Island gereden om zo de pinguïns vanuit het water naar het vaste land te zien lopen, dit was ook weer een mooi momentje!
14 januari
Hebben we alles ingepakt en hebben we de great ocean road gereden, dat was echt geweldig! Alleen beetje jammer dat het zo bewolkt was! We hebben heerlijk gegeten bij een pizzaria en daarna hebben we verder gereden in het donker.. Best spannend van die kronkel wegen in het donker, zonder lantaarnpalen en opeens lag er ook een dikke boomstam op de weg die we net konden ontwijken! We dachten geen slaapplek meer te kunnen vinden, en dat we moesten gaan slapen in de auto, Uiteindelijk hadden we een slaapplaats gevonden, een schattig vierkantje hokje, precies goed genoeg! Daar hebben we nog wat drankjes gedaan en hebben heerlijk geslapen, de volgende dag nog meer gezien van de great ocean road en daarna moesten we weer op weg naar de airport van Melbourne! Helaas komt aan al het leuke ook een eind en moest ik bye zeggen! Dat was toch iets moeilijker dan verwacht!
Dit weekend ben ik alleen thuis, de familie is naar huisboot! De hele week word het mooi weer..
Maar vandaag even een relaxt dagje, morgen heb ik een verjaardag van Simon en gaan we gezellig wat drankjes drinken! Ben benieuwd wat voor moois ik allemaal nog meer ga mee maken! Hopelijk heb ik jullie zo weer wat meer op de hoogte gebracht en zal ik het weer proberen wat meer bij te gaan houden!
Bye bye

Reacties

Reacties

Mike en Patries

Wat klinkt dat als een enorm lekkere vakantie! Volgens mij veel gezien en meegemaakt :) straks weer knallen als au pair, gaat je lukken! Succes meid
Liefs xx

Erin Sonsma

Super leuk Iloon! Leuke drie weken gehad hoor ik wel. Binnenkort maar weer even facetimen! Wat vliegt de tijd he:) maar je zit daar maar goed hoor haha.

Geniet ervan meis

Yvonne

Zo, wat een mooi verhaal zeg. En wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. Een herinnering voor het leven. Leuk om dit allemaal vanaf een afstand te mogen "meemaken". De eerste helft zit er alweer op. Het aftellen is begonnen. Dat de resterende tijd net zo mooi mag zijn als de voorgaande. Nou lieverd heel veel plezier nog. Groetjes en een dikke kus van mij.

René

Wauw.. in één woord WAUW!!.. Wat een fantastische tijd was dat zeg. Voor herhaling vatbaar als je het mij vraagt en het liefst nog langer. Ik had het niet beter kunnen vertellen ;) Deze vakantie staat met stip op nummer 1!
Wees maar blij dat je daar voorlopig nog mag zitten.. ik zit weer in het koude kikkerland en heb gelijk last van mn keel hier in de vrieskou. Van 30 graden in het zwembad naar krabben voor het autorijden.
Geniet zo veel je kan topper en zorg dat het nog 30 amazing weeks worden.
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active