ilonakloesen.reismee.nl

Derde week in Aussie ;)

G'day, how you doing? (standaard zinnetje hier als je iemand tegen komt)

is mijn derde week hier alweer, gaat best snel zeg!

hier weer even een week overzichtje wat ik allemaal heb gedaan en heb mee gemaakt!

Zaterdag 25 oktober

Heb vanmorgen lekker uit kunnen slapen tot half 9 en daarna lekker een douche genomen, en warme kleren aan gedaan en wat zomer kleren meenemen, want er is hier z'n groot verschil kwa warmte en kou. S'nacht kan het wel een graadje of 3/6 worden en s'ochtends ook zoiets, terwijl het s'middags wel op kan lopen tot 30 graden.
Sally en Baden zijn wel een beetje chaotisch, alles moet nog op het laatst gedaan worden, waardoor we niet op de gewenste tijdstip konden gaan vertrekken, maar een uurtje later.. Eenmaal in de auto richting Bandygo, z'n 2 en een half uur rijden hier vandaan.. Meer het binnen land in, dus het werd ook gelijk een stuk warmer..
Dus de camper neer gezet en er stonden nog wel wat mensen met een tentje..
De kinderen wat bezig gehouden, ze konden in een klein zwembadje zwemmen en op een opblaas kussen springen! Wat een groot feestje zeg.. Op bepaalde leeftijden vieren ze het extreem groot.. In dit geval werd er iemand 30 jaar..
Lekker warm gegeten een lopende buffet..
S'avonds voor de camper gezeten, want de kinderen konden niet slapen, uiteindelijk maar een boekje voorgelezen en ging Elissa ook eindelijk slapen..
Dus kon ik ook eindelijk even een feestje vieren, ik dronk eerst carona daarna een 1 of ander drankje en dat smaakte naar Jillz, wel lekker!
Eerst was er vreselijke country muziek, daarna kwamen er goeie techno/house muziekjes.. Leuk feestje!
Eenmaal bij de camper moest ik nog omhoog klimmen, om op de hoog slaper van 3 te klimmen.. Dat was nog best lastig!
Opzich wel leuke nieuwe mensen ontmoet, maar is toch best vreemd om op een verjaardag te komen waarvan je niemand kent..
Zondag 26 oktober
Lekker ontbeten, de kids kleren aan getrokken en afscheid van iedereen genomen.. Ik was echt moe, dus heb lekker de middag niks gedaan en heerlijk van t lekkere zonnetje kunnen genieten..
Maandag 27 oktober
Vandaag zou mijn eerste dag worden dat ik Ryder naar school zou brengen en ik met Elissa naar ballet zou gaan, maar het regende en onweerde zo erg dat Sally en ik besloten om het vandaag nog maar even samen te gaan doen.
Naar dat we terug waren van ballet, nog even een koffie halen.. begin het echt lekker te vinden!
Thuis even lekker gegeten en Haylee en Elissa naar bed..
Toen kon ik lekker even sporten bij de gym.
Dinsdag 28 oktober
Vanmorgen mijn eerste keer alleen Ryder naar school brengen en daarna samen met Elissa naar peutergym, was erg leuk en leuke liedjes gezongen en gedanst.. Daarna even langs een take away gegaan om koffie te halen en ook eentje voor Sally want die bleef met Haylee thuis.. Daarna even lekker broodjes gegeten en Haylee en Elissa naar bed, zodat ik weer lekker naar de gym kon.. Naar de gym Ryder weer van school gehaald en daarna nog even naar de supermarkt voor wat boodschapjes die waren vergeten.
Woensdag 29 oktober
Vandaag kon ik lekker uitslapen tot 8 uur, gedoucht, aangekleed en daarna de kinderen aankleden, eten geven en klaar maken voor zwemles. ik bleef vandaag thuis met Haylee en Sally ging met de kinderen mee naar zwemles.. Toen ze klaar waren zijn we met zn alle naar een heel groot mooi park geweest, met een meer, veel bomen en groen en speeltuinen, erg leuk!
Gezellig daar wat gedronken en een ijsje gegeten en weer naar huis..
Daarna met de kinderen nog even buiten gespeeld en op de trampoline gesprongen.. En toen vielen er opeens 2 jonge baby konijntjes in het gat waar de trampoline is in gegraven.. En ze konden er niet meer uit! Uiteindelijk met een bezem en een lege doos de 2 konijntjes konden bevrijden.. Eentjes was zo bang en moe dat ze niet meer kon weg rennen, kon het konijntje gewoon pakken.. lekker zacht! Daarna maar vrijgelaten en ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen!
Donderdag 30 oktober
Vanmorgen ging om half 7 weer de wekker, Ryder aangekleed en eten gegeven en tanden gepoetst, kijken of we zijn drinkflesje en broodtrommel en fruit niet zijn vergeten en huppa we kunnen in de auto richting school.. Daarna gelijk door gegaan naar de sportschool, eenmaal thuis even douchen en daarna lekker lunchen met Sally, Elissa en Haylee, daarna kon Elissa naar bed en het was heerlijk weer dus heb lekker met Haylee buiten gelegen.. Sally kon zo lekker boodschappen halen voor het extra lange weekend op hun huisboot.. We vertrekken morgen vroeg; Sally, Ryder, Elissa, Haylee en ik (2 uur rijden) naar hun huisboot.. Baden komt later op de avond, want hij moet nog gewoon werken.. Het word morgen 31 graden, dus ik denk dat we vast heerlijk gaan zwemmen in het meer.. Kijk er naar uit en heb er zin in!
Vrijdag 31 oktober
Vanmorgen ging de wekker om 8 uur, het was de bedoeling om 10 uur te vertrekken naar de huis boot, maar omdat alles nog niet goed georganiseerd was, werd het 12 uur.. De kids moesten nog aangekleed worden, ontbijt geven en tanden poetsen.. Daarnaast moesten we alles nog inpakken zoals; kleren inpakken voor al de kids, warme kleren en zomer kleren.. En allerlei eten voor in de huis boot..
Eindelijk alles klaar en huppa Sally, Ryder, Elissa, Haylee en ik in de auto 2 uur rijden om bij hun huisboot te komen..
Wat een mooie weg om daar naar toe te komen, bomen echt zo hoog en de stammen waren erg zwart, omdat hier een paar jaar geleden een dikke bos brand is geweest, maar aan de takjes groeiden alweer genoeg blaadjes..
Rond 3 uur waren we bij de huisboot, woow wat een mooi uitzicht en wat een grote boot! Het is gewoon een compleet huis op het water met alle luxe voor zien! Er liggen hier ongeveer 450 van zulke woonboten en zijn allemaal rijke lui die dit kunnen betalen! 400 boten zijn van redelijk oude mensen en 50 boten zijn mensen van de leeftijd rond de 36 jaar..
Het was vandaag 31 graden, eigenlijk perfect weer om te zwemmen, met de jetski of met de speedboot weg te gaan! Maar helaas moest ik bij de kids in de huisboot wachten en ging Sally alle spullen naar de huisboot halen.. S'avonds kwamen er 2 vrienden van Sally en Baden om ook 2 nachtjes in de huisboot te blijven slapen.. Ik gaf Haylee nog even een fles en opeens een dikke straal kotst over me heen! Gadsie!! Maar wel arme Haylee.. Dus ik eerst maar snel even douchen voordat we met zn alle naar het boothuis club gingen en daar met z'n alle onbeperkt eten gingen eten.. Er werd keihard country muziek gespeeld en er zaten allerlei oude mensen, jammer! Wel lekker gratis drankjes kunnen drinken!
Rond een uurtje of 11 uur lag ik in mn bedje, best vermoeiend kinderen, hihi!
Zaterdag 1 november
Woow het is gewoon alweer november, wat gaat het snel zeg! En helaas is het niet zulk mooi weer! 14 graden, harde regen.. Niet zo lekker weer om op een huisboot te zitten.. Ach we maken het gewoon leuk en gezellig!
Rond een uurtje of 1 zijn we naar een andere huisboot gegaan, waar nog wat gezellige mensen zaten, daar begonnen we gelijk al aan de cocktails en bier en vodka, naja ik dacht waarom ook niet het is voor mij ook weekend!
Daarna met zn alle naar onze huisboot gegaan.. heb ik de kids wat eten gegeven..
Ik moest even wat frisdrank ophalen vanuit het club huis en op de terug weg wat lui ontmoet en die vroegen of ik gezellig op hun huisboot een drankje ging drinken, ik dacht ach waarom ook niet?!
Dus gelijk voorgesteld aan een grote vrienden groep en moest gelijk een met het bierpong spel beginnen! Op 2 na had ik bijna gewonnen! Helaas.. Was erg gezellig en heb eigenlijk geen flauw idee hoe laat ik weer terug was!
Zondag 2 november! Om 6 uur alweer wakker, want Elissa had over gegeven in haar bed en ik slaap er 2 hoog boven.. Heb Baden maar wakker gemaakt om te vragen of hij me kon helpen met douchen van Elissa, want zat ook in haar haar! Gadsie..
Naja ik was toch wakker, dus ben maar gaan douchen..
Rond 2 uur ben ik met de vrienden van Baden en Sally mee gereden en zit nu helemaal alleen in het grote huis!
Dus zometeen maar even naar de supermarkt om te kijken wat ik eens zal gaan eten vanavond!
Morgen moet ik vroeg opstaan, want dan ga ik the great ocean road and grampians tour doen.. Ben super benieuwd wat dat inhoud!

Reacties

Reacties

Lydia

Hoi hoi, zo al weer een hele week voorbij ( met een week vol nieuwe verhalen). Zo te lezen zit je niet stil en is er genoeg te doen elke dag. Fijn dat je van alles zo geniet! We moeten binnenkort maar even afspreken wanneer we kunnen face timen. Kunnen we even gezellig kletsen. Leuk om elke week wat van je te horen. Groetjes van de vissertjes uit Lemmer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active