ilonakloesen.reismee.nl

6 maanden in Australië

G'day, how are you?

Vandaag ben ik hier precies 6 maanden, normaal mijn laatste dag als au pair, maar omdat ik in totaal wel meer dan 1 maand vrije dagen heb gehad en ze heel lief vroegen of ik nog 1 maand langer wilde blijven, dacht ik ach waarom ook niet.. Dus 22 mei is mijn laatste dag!

22 februari was de laatste keer dat ik een verhaal op mijn blog heb geschreven en dat is nu al bijna 2 maand geleden! Time flies when you 're having fun!

Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen met mijn verhaal, want heb ondertussen best veel mee gemaakt en mooie dingen gezien, dat hebben jullie vast wel aan de mooie foto's gezien die voorbij gekomen zijn:)
maar ik zal proberen alles te vertellen wat ik zoal heb mee gemaakt..
25 februari is Haylee 1 jaar geworden, ik heb haar een opblaasbaar zwembadje gekocht met ballenbak ballen erin, ze was er erg blij mee! Zondag 1 maar vierde ze haar verjaardag. Er kwamen een stuk of 40 kinderen plus ouders, dus aardig wat mensen voor een verjaardag.. Hier worden de verjaardag op bepaalde leefdtijden erg groot gevierd. Dit keer was er een spring kussen, slush puppy machines (eentje met alcohol) en werden er echte pizza's rond geserveerd.
Ik was eigenlijk de hele dag bezig met Haylee, luiers verschonen, fles geven, eten geven, naar en van bedje halen.. Dus relaxt zitten, was er voor mij niet bij deze dag! En zodra er een foto van haar werd gemaakt, werd het kind uit mijn handen gehaald, zodat de moeder op de foto kon met Haylee..
27 februari werd ik uitgenodigt om Jamie haar verjaardag te vieren, dit was erg gezellig.. In Australië nodigen ze meestal niet de mensen thuis uit (denk dat de reden is, omdat alle boodschappen zo duur zijn en iedereen ver weg van elkaar woont) maar vieren ze de verjaardag gewoon in een restaurant, iedereen betaal zijn of haar eigen drankje en hapjes.. En niemand geeft elkaar een cadeautje hier.. Dus dat is dan wel even wennen, maar wel een stuk goedkoper, misschien een ideetje om dat zelf ook te gaan doen! Hihi
Het weekend van 8 maart ben ik naar de Ayers rock (of op zijn Aboriginals gezegt; the uluru) geweest.. Ik vind als je naar Australië toe gaat, dat je deze bijzondere steen midden in een omgeving dat alles plat is, zeker gezien moet hebben! Ik vond het een geweldige ervaring en erg bijzonder.
Het slapen in een swag, onder de mooie sterrenhemel en dat het buiten de temperatuur is van 29 graden, was heerlijk en zo mooi! Maar wel oppassen dat er s'avonds geen slang of dingo in de buurt komen.
Het weekend van 14 maart waren Ruben en Ria een weekje in Melbourne! En als je dan toch dicht in de buurt bent, kan je elkaar net zo goed even ontmoeten :)! Ik heb ze opgehaald van de luchthaven en vond het heel bijzonder om gewoon je vrienden in Australië te ontmoeten.
Ik heb ook nog een avondje gekookt voor Megan, haar mama en Jess.. Ze moesten natuurlijk wel even iets Nederlands gaan proeven vond ik. Dus ik heb een Nederlands winkeltje opgezocht en heb daar pannenkoekenmix, bitterballen, frikandellen en een echt stukje Nederlandse kaas opgehaald, dat ze moesten proeven.. En wat dacht je? Ze vonden het heerlijk:)
De tuinman (ik noem hem uncle Rob) had me gevraagd om een weekend met zijn vrienden en zijn nichtje Megan en Jess mee te gaan om op zijn Aussies te gaan kamperen! Ik vond het zo lief dat hij me hiervoor uit had genodigd, dat ik dit natuurlijk niet kon afwijzen en het mij een geweldige ervaring leek! Met 6 auto's zijn we door een heuvelachtige national park gereden, wat echt geweldig was! Ik keek mijn ogen uit hoeveel verschillende soorten landschappen en uitzichten ze wel niet hebben in 1 land!
Zoals je op de foto's wel hebt gezien, heb ik geslapen in een swag, wat best koud was s'avonds maar zodra de zon er was, was het perfect weer!
Geweldige ervaring wat ik echt niet had willen missen, geen internet, telefoon, je hebt alleen elkaar, kampvuurtje, drank en gezellige mensen om je heen!
Het weekend van Pasen waren de familie Ward op vakantie naar Fiji, zo had ik lekker het huis voor me alleen! De opa en oma hadden de hele vakantie betaald en alle kinderen en kleinkinderen gingen mee, in totaal gingen ze met 20 man voor 9 dagen naar Fiji! Had graag mee gewild..
Uiteindelijk hoorde ik toen ze terug kwamen, dat ze 9 dagen met de familie eigenlijk een beetje te lang vonden, je krijgt onderling toch meningsverschillen of dat iemand zich met iemand anders zijn of haar opvoeding van de kinderen gaat bemoeien.. Dus achteraf misschien stiekem toch wel een beetje blij dat ik niet mee was!
Het voelde alsof ik nu eindelijk vakantie had en een dikke villa onder mn kont had! Hihi
Vrijdag ben ik gezellig met Jess de stad in gegaan, heerlijk een lunch gegeten en door de mooie bourgondische tuin van Melbourne gelopen en het zonnetje scheen heerlijk:)
S'avonds had ik Jess en Megan uitgenodigd, het was goeie vrijdag en hier is het een traditie dat je geen vlees mag eten.. Dus we hebben lekker allerlei vis dingen gegeten, dat was heerlijk! S'avonds de jacuzzi aan op 36 graden en natuurlijk wat drankjes erbij, frisjes buiten en een hele mooie sterrenhemel boven je hoofd en palmbomen om je heen en een mooi gekleurd lichtje aan in het zwembad! Wauw dit noem ik nou een vakantie gevoel, dit is genieten:)!
Die zondag gaven Tarryn en Jamie een afscheidsfeestje, omdat ze beiden voor een lange tijd gaan reizen. Jamie gaat voor 2 jaar wonen in London en werken als lerares, ik ga haar nog een keertje opzoeken in London en zij komt mij ook opzoeken, helemaal leuk! Tarryn gaat in haar eentje rondreizen door Amerika! Was een geweldig afscheidsfeestje, met hier en daar een traan..
Maandag tot en met zondag ben ik naar Cairns geweest! Yeah eindelijk weer 30 graden, lekker tropisch warm en eventjes geen kinderen om me heen! De hoogte punten waren mooie watervallen, met ijskoud water, dat ik met aboriginals heb gedanst, een tree kangeroo heb gezien (helaas geen foto van kunnen maken) En een heerlijk stukje bijzonder fruit heb geproeft, namelijk de mangosteen..
Ruben en Ria waren van hun lange roadtrip ook toevallig op dezelfde tijdstip daar aangekomen, dus we hebben gezellig samen gegeten en we zijn naar palm cove gereden, super mooi strand! Maar helaas kan je daar niet zomaar het water in! Oppassen voor zuidwater krokodillen en gevaarlijke dode kwallen.. Daarna zijn we door gereden en hebben we een tour geboekt om krokodillen te spoten, we hebben 3 zoetwater krokodillen gezien!
De zondag toen ik thuis kwam van mijn 6 dagen Cairns, ben ik samen met Jess en haar 3 collega's uiteten geweest in de Aziatische buurt hier in Melbourne, ik heb weer heerlijk dumplings gegeten! (Als ik terug ben, ga ik heel goed zoeken in de hoop dat ik het ergens kan krijgen)
En daarna naar de film the longest ride (echt een aanrader voor mensen die the notebook ook helemaal geweldig vonden) was een erg verdrietige film, maar ook heel mooi :)
Helaas komt aan alle vakantie en leuke dingen ook weer een eind en begint het soort van gewone werkleven weer!
Elissa haar week ziet er naar de vakantie iets anders uit namelijk; maandag dansen, dinsdag, woensdag en donderdag naar school en vrijdag zwemles.
Ryder, maandag tot en met donderdag naar school, maandag kelly sports en woensdag tennis en vrijdag zwemles.
Haylee woensdag baby gym en donderdag baby zwemmen.
De weken vliegen echt voorbij met de drukke opgevulde dagen, maar nu Elissa 1 dag extra naar school gaat, heb ik nog meer vrije tijd.. En nu het weer ook is veranderd naar herfstachtige dagen met veel regen en kouder word, weet ik ook niet zo goed wat ik moet doen in mijn vrije uren. Maar de weekenden probeer ik elke keer wel helemaal vol te plannen met allerlei leuke dingen!
vrijdag 17 april ben ik met Megan en Jess en haar 3 colleg's naar een restaurant gegaan waar we verschillende soorten wijn gingen proeven en bij elke soort wijn, kreeg je een bepaald stukje kaas erbij, was best lekker, behalve het stukje kaas met blauwe schimmel erin, gadsie! Maar ik heb hem wel opgegeten, hihi
zaterdag 18 april ben ik samen met Megan en Jss naar een echte australische footballwedstrijd geweest, ik dacht dat ik het helemaal niet leuk zou vinden, maar de sfeer is erg gezellig, een paar biertjes drinken, een lekkere vette hap, wat mee schreeuwen en wat lekkere mannn bekijken.. Ik vond het erg leuk :)!
Maar het einde van dit grote avontuur, au pair zijn is bijna afgelopen, namelijk 23 mei is mijn laatste dag! Daarna ga ik naar Sydney om daar de meest bijzondere dingen te gaan bekijken en daarna naar Singapore.. De rest moet ik nog even gaan uitzoeken waar ik heen wil reizen en het ligt er ook aan of ik het allemaal red met mijn geld! Geld raakt een keertje op, helaas!
Liefs, Ilona

Reacties

Reacties

Dennis

Super trots op je zus!!!

Lydia

Wauw!!! Wat een verhalen zeg, Super!
Ik ben ook supertrots op je zus!!!

Dikke kus van mij

Patries en Mike

Heerlijke avonturen Iloon! Blijft leuk om te lezen! Blijf genieten, laat je niet gebruiken en ben erg benieuwd wat je na Aussir gaat doen. De foto's zijn erg mooi van het herfstachtige Australië trouwens! Genietse en tot snel xx dikke knuffel van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active