ilonakloesen.reismee.nl

G'day mate!

Maandag 17 november

Vanmorgen Ryder weer naar school gebracht en Elissa ook mee want die heeft nadat ik Ryder naar school hebt gebracht ballet..
Ze hebben dit weekend helaas niet zoveel gedaan met de kinderen, ze hebben grotendeels de hele dag achter de tv gezeten of achter de ipad gespeeld..
Elissa deed haarzelf zeer en moest huilen tijdens het dansen op ballet.. En als Elissa huilt krijgt je haar niet gauw stil met huilen, dus ik ben maar weg gegaan.. Ik denk dat t te maken heeft dat ze laat is gaan slapen..
Vond het jammer, want ballet is altijd wel leuk met allemaal kleine ballerina's van rond de 2 jaar..
Toen ik thuis was heb ik de auto gepakt en heb ik een mooi stukje gelopen in een stukje bos..
Heerlijk vond ik het even!
Dinsdag 18 november
Brr was echt frisjes deze morgen (haha je zal wel denken, hier in Nederland is het pas echt frisjes!) maar goed het is hier dus echt veel temperatuur verschillen! Ene dag regent het en is het 14 graden, terwijl het de andere dag 30 graden of warmer kan zijn! En s'avonds koelt het ook behoorlijk af! Het is heel afwissend weer..
Normaal gesproken staat s'ochtends de houtkachel aan, maar fit keer niet.. Dus was best frisjes! Gelijk onder een lekkere warme douche, gaat opeens de deur open (want die kan niet op slot) komt Ryder bij me onder de douche staan, ik heb het koud zegt ie! Hihi moest er wel een beetje om lachen, dus samen maar onder de douche gestaan!
S'middags even lekker naar de sportschool geweest en daarna Ryder ophalen van school, op de terug weg eventjes gestopt bij de mc donalds, zodat hij even lekker kon spelen daar.. en ook maar even gezellig een lekker ijsje gegeten daar!
Woensdag 19 november
Vanmorgen op Haylee gepast, terwijl Sally samen met Elissa en Ryder naar zwemles konden gaan..
De tuinman Rob kwam weer eens langs en had ik even gezellig mee gesproken! Elke x dat ik de auto bij t treinstation had nee gezet hebben er vleermuizen op mijn auto gepoept, omdat ik hem onder een boom had staan! Dus dat moest er gauw af, want anders gaat die poep in de auto staan.. Lief dat de tuinman dat voor mij wilde doen, want eigenlijk moest ik dat schoon maken..
Lunch boxjes voor de kinderen klaar, ingesmeerd met zonnebrand crème en kon ik samen met de kinderen naar een kinderboerderij hier verderop! Was er leuk, maar was ook erg warm 29 graden, pff brandde bijna weg! Lekker ijsje gegeten en daarna naar huis gegaan en eenmaal thuis nog even lekker gezwommen in het zwembad..
s'avonds naar Lauren en Andrew de dochter en zoon van een mevrouw bij de toddle gym.. zo leer ik wat nieuwe mensen kennen om leuke dingen mee te gaan doen in het weekend enz!
Aardige mensen en ze willen me veel dingen laten zien en overal bij betrekken..
Wat zijn Aussies aardige, gastvrije en lieve mensen zijn! Zouden meer mensen eens een voorbeeld aan moeten geven..
Donderdag 20 november
Deze morgen Ryder naar school gebracht en daarna gelijk door naar de sportschool en toen voor het eerst tanken hier.. Ik was druk bezig opzoek maar een BP, dat ik helemaal niet zo goed oplette op de weg.. en opeens zag ik een BP en gelijk afgeslagen, oeps daar mocht ik helemaal niet in eigenlijk, want kwamen alleen maar auto's van de andere kant.. Maar ging goed! Eenmaal daar wist ik niet welke ongelood benzine ik moest hebben, want staat op allemaal ongelood.. dus ik Sally maar even bellen, werd er omgeroepen door een microfoon dat ik niet moest bellen?! Ik dacht echt, wat is dit nou weer? Vond het vreemd.. nou eenmaal na binnen gelijk die man (Aziaat) je mag niet bellen?! Ja hoe moet ik nou weten dat er niet gebeld mag worden bij een tankstation! Pin nummer graag?! Ik zei een beetje gehumeurd mag ik eerst ook even het pin nummer opzoek?! Goh die man had dus blijkbaar niet zijn geschikte baan gevonden of gewoon zijn dag niet ofzo?!
Daarna opgepast op Elissa en Haylee tot dat Sally terug kwam.. nanny haalde Ryder op van school!
S'avonds mee geholpen met alvast wat voorbereidingen voor Ryder zijn birthday party! Ben erg benieuwd
Vrijdag 21 november
Vanmorgen mee geholpen met de kids aan te kleden, zodat Sally met Ryder naar logopedie kan en Elissa en Haylee naar opa en oma kunnen gaan.. daarna weekend voor mij!
Ik ben naar the shoppingcenter Knox gegaan, is hier vlakbij in de buurt en heb wat leuke zomer kleren gekocht.. En je hebt hier veel winkeltjes waar je nagels kan laten doen, opmaken, kappers, masseurs etc.. Dus ik dacht laat ik eens even kijken op de prijzenlijst hoe duur een massage is, komt er gelijk al een chinees mannetje na buiten en begint me gelijk te masseren in mn nek, keek nog even op de prijzenlijst, ik dacht ach waarom ook niet! Dus voor 60 minuutjes mijn nek, rug, schouders, billen, benen en kuiten laten masseren voor $60,- dat is niet zo duur! Maar omdat ik hier ook best veel naar de sportschool ga, zaten mijn spieren behoorlijk vast.. Maar hij heeft goed gemasseerd, voelde echt al een naald, maar nu zijn me spieren wel weer wat losser, misschien ga ik de volgende x wel weer!
En toen 5 uur met Morgan afgesproken, is de dochter van een vrouw dat werkt bij een bakkerij waar ik laatst brood heb gekocht..
We hebben gezellig koffie gedronken en beetje over alles en nog wat gepraat om zo elkaar wat beter te leren kennen, erg leuk, spontaan, behulpzaam, lief, aardig en knappe meid.. Hopelijk wil ze gauw wat leuks doen zoals stappen enz..
2 uurtjes gezellig gesproken en daarna na huis gegaan.. Ik heb anderhalf uur naar mn auto moeten zoeken, want had echt geen flauw idee meer waar ik heb had geparkeerd! Hihi is ook echt weer iets voor mij he?! Uiteindelijk gevonden.. Hehe
S'avonds heerlijk chinees gegeten en daarna lekker naar bed
Zaterdag 22 november
Vandaag is de grote dag, de grote dag dat Ryder zijn 5de verjaardag gevierd gaat worden! Ik heb eerst heerlijk uitgeslapen tot 9 uur, douche genomen en daarna mee geholpen met de rest van de voorbereidingen van de verjaardag! De tuin moest gedaan worden het hele huis moest er opgeruimd en perfect uit zien, dus nergens troep of speelgoed van de kids etc, daarna kwam de schoonmaakster nog even extra langs om alles schoon te maken en de tuinman dat de tuin er extra mooi uit zag, echt een heel gebeuren..
Er kwamen echt zoveel kinderen, wel rond de 35 á 40 kinderen, met alle ouders erbij en 2 grote lucht kussen met glijbanen enz, echt amazing! Een slushpuppy apparaat stond er, ouder konden drankjes pakken en het eten werd gemaakt door 2 dames in de keuken en romd gebracht.. Ik heb me de hele middag bezig gehouden met Haylee en af en toe ook even mee mogen genieten van de verjaardag en lekkere hapjes.. Even later kwam er nog een ijsco kar langs en mocht je eigen ijsje samen stellen! Echt zo leuk alles bij elkaar.. Ik stond er versteld van!
S'avonds gezellig met de overgebleven kennissen en familie en vrienden drankjes gedaan bij de poolhouse, heerlijk warm weertje met een fris windje erbij, heerlijk!
Zondag 23 november
Heerlijk tot 10 uur uitgeslapen, daarna snel een douche genomen en de auto gepakt en naar de broer van Baden toe gereden en naar Victoria de vrouw van Kehlap.. Samen met Victoria naar een bar verder op gereden en daar gezellig geluncht samen met de vrienden van haar, om alvast de verjaardag van Victoria te vieren.. Even later kwam Kehlap(geen flauw idee hoe je dat schrijft!) ook erbij..
Ik blijf het misschien elke x weer zeggen maar de mensen hier zijn zo aardig, lief, sociaal, behulpzaam, zorgzaam, gezellig, waren alle mensen maar zoals ze hier zijn!
Daarna ben ik samen met Matty naar st Kilda beach gereden, zodat ik Megan en haar vriendin Jessie kon ontmoeten.. erg gezellig een drankje gedaan in een barretje en daarna doorgereden naar het huis van Megan waar we gezellig met 4 andere meiden lekker zelf gemaakte pizza hebben gegeten..
Deze hele week weer veel mee gemaakt en veel nieuwe mensen ontmoet, ben ik erg blij mee, want hopelijk verveel ik me zo wat minder in het weekend en maak ik gauw wat nieuwe vrienden!
Ik ben erg benieuwd wat ik volgende week weer allemaal ga mee maken..

Reacties

Reacties

Erin Sonsma

Leuk Ilona! Ook tof dat je al best wat vrienden hebt gemaakt, zie ik! Enjoy meid! Maak er een mooie tijd van! X

Dennis

Hee zusje
Je vermaakt je zo te lezen wel weer prima...
Ik heb deze week een pakketje met leuke dingen naar je toegestuurd, het zal wel een tijdje onderweg zijn voordat je t ontvangt.
Have fun en een dikke kus

Yvonne

Wat weer een leuk verhaal. Fijn om te lezen dat je zoveel vrienden maakt. Klinkt bijna als een hele lange vakantie. Maar natuurlijk moet er ook gewerkt worden. Zo te lezen gaat ook dat je goed af. Geniet van dit alles, voordat je het weet zit je in het vliegtuig richting het noorden. DX

mam

Wat een leuk verhaal,en mooi dat je er zo van geniet.wat fijn dat je wat meer mensen ontmoet, tot gauw kus je moeder

lyan

Klinkt weer goed. Ben een beetje jaloers dat je gewoon lekker s'nachts nog buiten kunt zitten. Heerlijkheid.
Weekjes vliegen ook wel voorbij of niet?!
Geniet van de komende week:-)
Kus

Bart Bauwens

Ik ben Bart Bauwens.
Samen met Eva, Loesje en Gitte Ik woon in de Parel van het Belgische Brabant: Grimbergen.
Mijn zus Joke (33 jaar) heeft het besluit genomen om alleen door australie te trekken.
Ik zou voor haar nieuwjaarsgeschenk een etentje willen organiseren met iemand die het ook heeft meegemaakt. Ik streef naar een origineel, maar heel nuttig geschenk.
Zo wil ik haar de echte verhalen laten horen.
De echte ervaringen van vrouwen die het ook alleen hebben gedaan.
Ik ben op zoek gegaan naar sites en forums waar ik jullie kon vinden.

Indien je het ziet zitten om op onze Kerstkosten iets te gaan eten met mijn zus Joke en je ervaringen te delen,
Laat dan gerust iets weten.
Dan mailen we verder, breng ik je in contact met haar en regelen we alles verder.

Alvast bedankt voor je reactie,
groetjes,
Bart, Eva, Gitte en Loesje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active