ilonakloesen.reismee.nl

De teede week in Aussie:)

Zondag 19 oktober
Vandaag even rustig aan gedaan omdat ik nog steeds een beetje bij moet komen van mij jetlag.. Dus ik heb lekker uitgeslapen en mee geholpen met het aankleden en het ontbijt voor de kinderen daarna zijn we naar kennissen gegaan 10 minuutjes verderop.. Erg gastvrij ook en daar hebben we gebbq en daarna zijn we een stukje gaan lopen, zodat ik mijn eerste groep kangeroo's van dichtbij kon gaan bekijken..
Ik ben om 8 uur s'avonds gaan slapen, was echt moe!

Maandag 20 oktober

Ik heb geslapen van 8 uur tot 1 uur en daarna kon ik niet meer slapen, heel vervelend.. Maarja niks aan te doen!
Vandaag mijn eerste "werkdagje". Rond half 7 s'ochtends moest ik opstaan en om 8 uur zaten we in de auto om Ryder naar school te brengen.. Elissa en Haylee ook mee in de auto natuurlijk! Ik werd gelijk voorgesteld aan de leraren, ze waren erg geïnteresseerd in mij en vonden het erg knap dat ik helemaal vanuit Nederland hier na toe ben gekomen om een familie te helpen..
Daarna met Elissa naar ballet gegaan en ik ging mee dansen, erg leuk om mee te maken.. Heb wel gelachen met al die kleine ballerina's van 2/3 jaar..
Toen door naar de bibliotheek om wat leuke boeken te gaan halen om voor te lezen aan de kinderen.. Daarna even gezellig bij de mac Donalds gezeten, zodat Elissa even kon spelen en Haylee een fles kon krijgen en ik voor het eerst koffie heb leren drinken, met heel veel suiker hihi en een lekker stukje banana bread, dat is echt iets Australisch volgens mij.
S'avonds couscous gegeten, daar hou ik niet zo van, ik had bijna alles opgegeten.. Naja niet helemaal, want net op het moment dat ik het wilde laten staan, ging Elissa naast me op het potje poepen, dus had ik een excuus om het niet op te hoeven eten..
Dinsdag 21 oktober
Vandaag al wat beter geslapen ging om 7 uur al naar bed en ben nog 1x tussendoor wakker geweest, om half 7 was ik wakker en ga ik me douchen, aankleden en dan samen met de kinderen ontbijten, daarna de kinderen aankleden en kunnen we met zn alle in de auto om Ryder naar school te brengen..
Eenmaal Ryder naar school gebracht gelijk even langs een Starr bugs voor mijn tweede koffie te leren drinken en dat is Latte vanille smaak, echt vet lekker.. Zo leer ik wel koffie drinken!
Daarna door om met Elissa naar peutergym te gaan, ik dacht dat bestaat uit een leraar die je opdrachten geeft, maar het was heel anders dan ik had verwacht.. Er waren allerlei speeltoestellen en dingen maar je moet zelf samen met het kind gaan ondernemen, laatste 20min gingen ze liedjes zingen en daar moest je ls begeleider ook aan mee gaan doen..
S'middags lekker gezellig samen met Sally gegeten, dat is de mama van het gezin, Elissa en Haylee lagen eventjes lekker te slapen.. was erg gezellig met Sally, we hebben het echt over van alles en nog wat gesproken..
Daarna Ryder weer opgehaald en eenmaal thuis, lekker met Ryder en Elissa gezwommen in de verwarmde spa met bubbels, relaxt hoor.. Daarna heb ik de kinderen hun avond eten gegeven en nog verhaaltjes voorgelezen, daarna naar bedje toe gebracht.. Baden was ook thuis en het was inmiddels alweer half 8, ik heb heerlijk gegeten namelijk, noedels met kipfilet, champignons, wortel, paprika, ui, mais en lekkere ketjap saus erbij, echt heerlijk! Daarna voor het eerst in mijn auto gereden, was echt wennen want ten eerste rij ik in een best grote auto, ten tweede het is een automaat waar ik nog nooit in heb gereden en ten derde alles is en zit aan de verkeerde kant, moet echt even wennen!
Maar auto rijden ging goed, op 2 puntjes na! Ik heb een paar x toch aan de verkeerde kant gereden en in plaats van het knipperlicht aan te doen doe ik de ruiterwisser aan. Whahah
Was een leuke en leerzame dag vandaag.. S'avonds gezellig bij Sally en Baden gezeten met de houtkachel en tv aan.. (Terwijl het buiten 20 graden is, pff gekke Sally hihi)
Daarna om half 10 naar bed gegaan..
Woensdag 22 oktober
Lekker wat langer kunnen blijven liggen, want Ryder hoeft niet naar school.. Half 8 opgestaan, gedoucht en korte broek en shirtje aan want word een warme dag vandaag..
Sally ging met Haylee naar de dokter, dus ik was de ochtend even alleen met de kinderen.. Geprobeerd pancakes te maken, waarvan 1 was verbrand hihi, maar gelukkig vonden de kinderen de pancakes lekker die niet verband waren..
Ryder kleren aangetrokken en Elissa was nog in haar nakie, want die moet leren om op het potje te gaan plassen en zitten, want hier is de regel in Australië dat als je naar de peuterschool gaat, je zindelijk moet zijn..
Elissa had gepoept op het potje, trots op haar dat ze dat had gedaan.. Ik gooi het weg en kom terug zegt ze; "Lona, look?!" Ze had dus gepoept op de vloerbedekking.. gadsie en stonk ook nog eens.. Dus ik Elissa maar in bad gedaan, want ze was een beetje aan de diaree en de vloer maar opgeruimd, daarna Elissa schoon gewassen en netjes aangekleed.. Daarna met de kinderen buiten gespeeld; verstoppertje, op de schommel, trampoline, bellen geblazen en gefietst.. Daarna kwam Sally ook alweer terug van haar dokter afspraak met Haylee.. Daarna met zn alle de auto in en huppa naar het zwembad, want Ryder en Elissa hebben zwemles op woensdag, erg leuk om te zien..
Daarna zelf gereden en met Ryder naar een jump factory gegaan, een loods met allemaal trampolines, erg leuk zeg! En auto rijden ging goed..
S'avonds heb ik met de kinderen warm gegeten en heb ik gezellig tot een uurtje of 10 uurbij Sally en Baden gezeten.. ze houden wel van een wijntje, dus ze vragen elke x of ik ook een glaasje wijn wil..
Daarna ging de hond Denny overgeven, gadsie.. Een hele discussie wie dat nou zou gaan opruimen.. uiteindelijk heeft Sally het op moeten ruimen.. (Pff ik gelukkig niet, hihi)
Donderdag 23 oktober
Vanmorgen ging de wekker weer om half7, de kinderen helpen met het ontbijt s'ochtends en daarna aankleden, het haar doen van Elissa en daarna kunnen we weer met zijn alle in de auto om Ryder naar school te brengen. Daarna zijn Sally en ik samen met Elissa en Haylee maar een shopping center gegaan om te kijken voor leuke zomer kleren voor Ryder en Elissa.. Daarna natuurlijk weer een heerlijk bakje koffie en door naar huis.. lunchen en daarna moest Sally met Haylee weer naar het ziekenhuis en heb ik Elissa naar bed gebracht..
Toen Elissa wakker werd, kwam Sally ook weer terug samen met Haylee.. Daarna had ik even tijd voor mezelf en heb ik lekker even met de auto een stukje gereden, eerst nog uitnodigingen voor Ryder zijn birthday party gegeven op zijn school en daarna gelijk door gegaan naar de sportschool.. Erg grote sportschool en de mensen zijn daar ook weer erg aardig en heb er zelfs een personal trainer bij, dus hopelijk kom ik weer wat dunner, strakker en fitter terug..
S'avonds lekker tacco's gegeten en daarna gezellig nog even bij Baden en Sally gezeten en ben om 10 uur naar bed gegaan..
Vrijdag 24 oktober
Vanmorgen erg vroeg opgestaan, omdat ik met Baden mee kon rijden naar zijn werk, zodat hij me af kon zetten bij het station richting Melbourne de stad zelf.. Dus mijn wekker ging om half 6 en om half 7 zaten we in de auto.. Daarna zelf met de trein naar centraal station Melbourne gegaan, daarna de tram gepakt naar de Meet and Greet hostel om andere nieuwe mensen te gaan ontmoeten..
Daar heb ik een Malou ontmoet, een Nederlandse au pair en we zijn samen door de stad gaan lopen (zij is hier al 2maanden, dus ze weet wat leuke dingen te vinden) wat een mooie stad zeg, echt niet normaal hoeveel winkels (ook te vergelijken met de bijenkorf) en ook allerlei winkeltjes daar weer om heen.. andere x maar weer heen om te gaan winkelen en een drankje ofzo te gaan drinken..
Morgen gaan we met de camper naar een plekje hier 3 uur rijden vandaan, ben even de naam vergeten en daar gaan we heen om iemand zijn 30ste verjaardag te gaan vieren.. Ben benieuwd!
Liefs, Ilona

Reacties

Reacties

lydia

Hey lieve zus!!!

Nou zo te lezen heb je het er prima naar je zin. Goh en wie had dat nou gedacht dat je toch nog aan de koffie zou gaan... Knap van je dat je elke dag even wat schrijft over je dagelijkse bezigheden (en helemaal leuk om te lezen natuurlijk). Je bent lekker de hele dag bezig zie ik wel en ook heerlijke momenten voor jezelf! Hey blijf lekker genieten van het leuke gezin, het lekkere weer, de leuke stad en de leuke mensen... Dikke knuffel van ons allemaal en tot later!!!!

Wendy

He meid,
Je hebt een lekker druk maar vooral leuk programma lees ik! Leuk om te lezen wat je zoal allemaal doet op een dag. Vooral blijven schrijven dus ;) Geniet lekker!!! Veel liefs en een dikke kus Den en Wen

Yvonne

Hi Ilona,
Lees het al, jij verveeld je geen moment. Fijn voor je dat je bij de familie hoort en zij jou overal bij betrkken. Heel veel plesier verder en blijf zo doorschrijven.
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active