ilonakloesen.reismee.nl

De eerste week in australie (Sydney & Melbourne)

Dinsdag 14 oktober

9 uur ging mijn wekker, douchen, lekker zittende kleding aan doen voor in het vliegtuig en de laatste dingen in mijn backpackerstas doen en klaar om met 12 kilo (ik weet niet hoe ik dat gedaan heb, want 2 weekjes op vakantie gaan zit ik al wel rond de 25kilo) naar schiphol te gaan vertrekken.. Naar de hele week vol spanning en stress was ik er eindelijk klaar voor.. Erg enthousiast en heb er super veel zin in..
Om 2 uur moest ik afscheid nemen van mijn moeder en Auke en daar ging ik dan in mijn eentje dit grote avontuur aan gaan!
Van Amsterdam naar Dubai was een relaxte vlucht.. 6 uurtjes bij het raam naast een stel die Nederlanders waren.. goed eten en leuke films bekeken..
Daarna 3 uurtjes gewacht in Dubai, die uurtjes vlogen voorbij en voordat ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig van Dubai naar Perth.. 10 uurtjes in dat vliegtuig, was een minder leuke vlucht zat tussen 2 oude bejaarden in.. Touch screen deed het niet, eten was vies en slapen lukte ook niet echt.. Lange vlucht was dat..
Toen Eindelijk aangekomen in Perth 34 graden en het voelde als de warmte van een vlindertuin.. Toen 6 uren moeten wachten wat tot mijn grote verbazing best snel ging en toen weer verder van Perth naar Sydney dus nog 4 uurtjes in het vliegtuig en dan eindelijk op bestemming!!
Donderdag 16 oktober
Eenmaal aangekomen in Sydney moest toen met een pendelbusje naar het internationale airport, gelukkig was er een Nederlands meisje bij me, want anders was ik allang in paniek geraakt! Zij had gelukkig al geld om dat pendelbusje te kunnen betalen.. Toen eindelijk daar aangekomen mijn laatste sigaretje gerookt (die niet eens lekker was!) werden we opgehaald en naar het wake up hostel gebracht.. Het eerste wat ik deed was douchen daarna moest ik 5 uren gaan wachten tot dat ik eens in mijn kamer mocht.. Ik slaap in een kamer met 5 andere wild vreemden, dat was eventjes wennen, maar het wende snel.. 2 belgen, 2 amerikanen en 1 vrouw uit Finland (grappig je ontmoet ze vanuit allerlei landen). Ik ben gelijk gaan slapen 4 uren en toen naar de gratis bbq gegaan, bestond uit een worstje, casino brood, gebakken uitjes en je mocht bbq saus of ketjup kiezen..
Naar de bbq, ben ik gelijk weer gaan slapen.. Dus de woensdag heeft naar mijn idee niet bestaan.. Hihi
vrijdag 17 oktober
De volgende dag was ik om 5 uur alweer wakker.. Huppa ben gelijk gaan douchen en heb een ontbijtje genomen.. En ben gaan facetime en gaan skype
Om 9 uur had ik een oriëntatie dag, wel interessant.. Werd helemaal enthousiast van wat je hier allemaal kan gaan doen!! Misschien dat ik naar mijn au pair zijn, terug ga naar Sydney om daar de East Coast tour te gaan doen en die duurt 3 maanden.. Maar is nog niet helemaal zeker, moet ik even goed over na denken..
Naar de oriëntatie dag moesten we naar een internationale bank.. Zik dacht ga mooi met die 2 amerikanen mee en daarna gingen er ook nog 3 meiden mee uit Noorwegen.. Wat een leuke, lieve en spontane mensen ontmoet ik hier zeg !
Trouwens die Amerikanen zijn ook echt geweldig! Heb ze allerlei vieze woordjes geleerd in het Nederlands hihi
Ik dacht ze weten de weg wel, niet dus.. met google maps hele Sydney door gelopen.. Had mijn fitness ook weer gehad voor vandaag dus.. Eindelijk aangekomen bij de bank en alles eenmaal geregeld zodat ik een eigen bankrekening heb hier.. Was 1 van de Noorweegse meisjes haar paspoort vergeten waar we de oriëntatie hadden.. Pff wisten we de weg natuurlijk niet terug dus weer met google maps hele Sydney rond gelopen.. Lekker subway gegeten hier en 4 uur was ik eindelijk weer bij mijn wake up hostel.. Was helemaal gesloopt! Dus heb van 4 tot half 10 geslapen, heb echt last van een jetlag!
Toen werd ik dus wakker en had vet honger, ben ik naar een dunner kebab zaak gegaan en lekker gegeten.. Nu lekker gedoucht en wel en het is inmiddels bijna half 2 en kan natuurlijk niet slapen! Vervelend..
Morgen vroeg gaat mijn wekker om 8 uur en om half 10 vertrek ik naar de luchthaven in Sydney naar Melbourne om eindelijk mijn gezin te gaan ontmoeten!!
Zaterdag 18 oktober..
De dag dat ik eindelijk mijn familie ga ontmoeten, vind het erg spannend allemaal!!
Misschien moet ik nog wennen aan de tijdsverschil hier, maar ben gewoon al rond 6 uur s'ochtends wakker..
Zometeen maar gaan douchen en kijken wat voor kleren ik ga aantrekken en dan ontbijten zometeen..
Om 9 uur haalde het busje me op om te vertrekken naar de luchthaven in Sydney.. Anderhalf uurtje vliegen, vloog echt super snel voorbij..
Eenmaal geland liep ik naar de band waar je backpackerstas en koffers kunt ophalen.. En daar stonden ze dan; Papa Baden, Ryder en Elissa met een papiertje in hun handen met mijn naam erop.. Echt lief, ik kreeg gelijk een dikke knuffel van ze en toen naar de babyshower.. Best vreemd dat je in een vreemd land bent en al gelijk bij een babyshower komt.. Ik werd met open armen verwelkomt en iedereen gaf me 1 kus en een knuffel.. Daarna met haylee, en mama Sally naar een shoppingcentra hier in de buurt voor een cadeautje te kopen voor een vriendinnetje van Ryder die binnenkort een feestje gaat vieren..
Eenmaal daar thuis (maak binnenkort wel foto's van deze enorme villa en wat ze allemaal wel niet hebben, ongelooflijk!, is wel een dagtaak joh)
S'avonds met de kinderen wat gespeeld en wat met de ouders gesproken om elkaar wat beter te leren kennen..
We hebben thai afgehaald en gegeten, woow mijn mond stond in brand zo heet was het! En ik kreeg ook gelijk een wijntje erbij.. Zelfs de tuinman bleef mee eten! Wat sociaal en gastvrij zijn ze hier zeg..
Mag morgen als ik wakker word gewoon zelf ontbijt pakken uit de koelkast en als ik iets nodig heb, willen ze het allemaal zo ophalen..
Trouwens wat me wel opvalt hier! Alles is aan de verkeerde kant; ze rijden hier aan de verkeerde kant, ze lopen aan de verkeerde kant, de koud en warm water knoppen zitten verkeerd om, en zelfs de deur klinken en hoe de deur open gaat is andersom! Went vanzelf
Is best een lang verhaal geworden, maar alles is nieuw en heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik het gewoon met jullie wilde delen.. Ik hoop dat het een leuke manier van lezen is en niet al te langdradig is!
Ik probeer per week even een blog wat ik allemaal heb mee gemaakt en ga doen!
Liefs, Ilona

Lydia

Hey lieve zus! Wat een belevenis zeg! Stoer hoor van je, ben supertrots? Wel fijn om te horen dat je nu te plek bent. Zo te horen/lezen heb je er al heel wat belevenissen op zitten, en je bent nog geen week weg... Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. ben benieuwd naar meer... Rustig aan en geniet van alles. Liefs Lydia

René

Heel mooi! Ik zie dat je geniet en blijf dat doen! Allemaal nieuwe indrukken; nieuwe mensen, nieuwe dingen en een andere cultuur! Zeer gastvrij allemaal en daar mag je blij mee zijn! Het is pas je eerste week en er volgen er nog velen! Allemaal mooie als het mee zit! Geniet optimaal en maak er een fantastische tijd van! Enjoy Australia! ;)

Ronald

hoi iloon zusje .fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je het naar je zin heb, ik geloof best dat alles anders is dat je gewent bent maar dat is iets wat je wou toch erg leuk om het te lezen. geniet ervan en pas goed op jezelf ...... dikke kus Roon

Patries

Wouw Iloon,

Wat een lange reis en veel indrukken! Leuk om te lezen, krijg zo zekereen goede indruk van hoe het daar is, zo stoer van je allemaal. Ben benieuwd naar de foto's! Snel een keertje Skypen! Heel veel plezier en succes en tot snel.

Dikke knuffel xx

lyan

Ey schat! Wat een super super super actie van je om dit te gaan doen, alleen en met 12 kilo in je backpack naar Australie! Gewoon wauw! Fijn dat je familie zo gastvrij is en dat je welkom voelt:-) ik kijk uit naar foto's en meer verhalen. En vooral gedraag je niet ! Liefs

Wendy

Hi schoonzusje, ontzettend leuk om wat van je te horen op deze manier. Wat een nieuwe indrukken de afgelopen week. En dan te bedenken dat er nog velen gaan volgen! Goed om te horen dat je zo gastvrij ontvangen wordt! Geniet ervan leukerd!!! En we hopen snel weer nieuwe ervaringen van je te mogen lezen en zien natuurlijk. Fotoooooo ;) Een dikke knuffel en kus Den en Wen

geeske

Super leuk! Het lijkt zo onwerkelijk dat je daar bent.. geweldig dat je het nu al zo na je zin hebt! Ben heel benieuwd naar fotos! Heb een paar keer smakelijk gelachen om je verhaal. Zo echt ilona. Hihi. Geniet ervan meid. Vind t zo super stoer dat je dit doet!! Dikke knuffel

Yvonne

Wat een leuk verhaal Ilona. Blij om te horen dat je het nu al naar je zin hebt. En om in een paar dagen al zoveel mee te maken, is toch helemaal geweldig. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal. kan mij niet lang genoeg zijn. Wens je heel veel plezier en geniet er vooral van.
Dikke tût

Ellen

Hey Ilona,
Wat een belevenissen al zeg! Je 'schrijft' t erg leuk op. Ik blijf geboeid! Ik wens jou daar nog heel veel mooie belevenissen en avonturen en blijf jou zeker volgen!
Liefs Ellen

auke en mama

Liefste Ilona,fijn dat het allemaal goed is.We vinden het geweldig dat je dit allemaal maar doet.
Doe de groetjes aan de familie.we wensen je veel plezier en geniet er lekker van dikke kus auke en mam

Gretha

Hè Ilona super leuk om je zo te kunnen volgen.
Mooi dat de eerste ontmoeting zo gastvrij was.
Geniet overal vol op van .ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
Doe voorzichtig